Kluczowe osoby
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zakres obowiązków dyrektora Przedszkola Nr 3 w Lubsku
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-11 13:01:33 przez Anna Orzechowska
Akapit nr 1 - brak tytułu
- Dyrektor przedszkola wyłaniany jest w drodze konkursu przez organ prowadzący.
- Dyrektor przedszkola:
- kieruje przedszkolem, jako jednostką samorządu terytorialnego;
- jest osobą działającą w imieniu pracodawcy;
- jest organem nadzoru pedagogicznego;
- jest przewodniczącym rady pedagogicznej;
- wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą;
- reprezentuje przedszkole na zewnątrz.
3. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.
4. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole w obiekcie i poza obiektem do nich należącym:
- organizuje szkolenia pracowników w tym zakresie;
- organizuje przeglądy techniczne budynku oraz prace konserwacyjno – remontowe;
- zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy;
- egzekwuje od pracowników przedszkola przestrzeganie ustalonego w nim porządku pracy oraz dbałość o czystość i estetykę;
- realizuje zalecenia organów sprawujących kontrolę w tym zakresie.
5. Dyrektor przedszkola:
1) kieruje działalnością opiekuńczo- wychowawczą i dydaktyczną , a w szczególności:
- kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;
- przewodniczy radzie pedagogicznej, przygotowuje i prowadzi posiedzenia rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej.
- realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
- udziela nauczycielom pomocy w opracowywaniu dokumentacji pedagogicznej;
- sprawuje nadzór pedagogiczny zgodnie z odrębnymi przepisami;
- przedkłada radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym wnioski i uwagi ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego;
- dba o autorytet członków rady pedagogicznej, ochronę praw i godności nauczyciela;
- współpracuje z radą pedagogiczną i radą rodziców;
- stwarza warunki do działania w przedszkolu wolontariuszy, stowarzyszeń i organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza i opiekuńcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności wychowawczo – opiekuńczej w przedszkolu;
- udziela na wniosek rodziców , po spełnieniu ustawowych wymogów zezwoleń na spełnienie obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem lub w formie indywidualnego nauczania;
- organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną w formach określonych w statucie i decyduje o jej zakończeniu;
- zawiadamia w terminie do 30 września każdego roku szkolnego dyrektora szkoły podstawowej w obwodzie, której mieszka dziecko o realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci przyjęte do przedszkola, które temu obowiązkowi podlegają;
- dopuszcza do użytku przedszkolnego programy wychowania przedszkolnego;
- wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z prawem i zawiadamia o tym organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego;
- powołuje komisję rekrutacyjną, gdy zachodzi taka konieczność;
- inspiruje nauczycieli do innowacji pedagogicznych, wychowawczychi organizacyjnych;
- umożliwia podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej;
- opracowuje w porozumieniu z radą pedagogiczną plan doskonalenia nauczycieli;
- skreśla wychowanka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola z zachowaniem zasad określonych w § 23 statutu.
2) organizuje działalność przedszkola , a w szczególności:
- opracowuje arkusz organizacyjny na każdy rok szkolny;
- przydziela nauczycielom stałe prace i zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatne zajęcia opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne;
- zapewnia odpowiednie warunki do jak najpełniejszej realizacji zadań przedszkola, a w szczególności należytego stanu higieniczno- sanitarnego;
- bezpiecznych warunków pobytu dziecka w budynku przedszkolnym i placu przedszkolnym;
- dba o właściwe wyposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne;
- egzekwuje przestrzeganie przez pracowników przedszkola ustalonego porządku oraz dbałość o estetykę i czystość;
- sprawuje nadzór nad działalnością administracyjną i gospodarczą przedszkola;
- opracowuje projekt planu finansowego przedszkola;
- dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie finansowym przedszkola; ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;
- dokonuje co najmniej dwa razy w roku przeglądu technicznego budynku i stanu technicznego urządzeń na placu zabaw;
- organizuje prace remontowe oraz powołuje komisje przetargowe;
- powołuje komisję w celu dokonania inwentaryzacji majątku przedszkola;
- odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji przedszkola zgodnie z odrębnymi przepisami;
- prowadzi kontrolę zarządczą zgodnie z odrębnymi przepisami;
3) prowadzi sprawy kadrowe i socjalne pracowników, a w szczególności:
- nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola;
- dokonuje oceny pracy nauczycieli i okresowych ocen pracy pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych i urzędniczych kierowniczych w oparciu o opracowane przez siebie kryteria oceny;
- decyduje o skierowaniu pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy w jednostkach samorządu terytorialnego do służby przygotowawczej;
- opracowuje regulamin wynagradzania pracowników samorządowych;
- dokonuje oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu na stopień awansu zawodowego;
- przyznaje nagrody dyrektora oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i pracownikom administracji i obsługi przedszkola;
- występuje z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróżnienia dla nauczycieli i pracowników;
- udziela urlopów zgodnie z Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy;
- załatwia sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami;
- wydaje świadectwa pracy i opinie wymagane prawem;
- wydaje decyzje o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego;
- przyznaje dodatek motywacyjny nauczycielom zgodnie z zasadami opracowanymi przez organ prowadzący;
- dysponuje środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- określa zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy;
- odbiera ślubowania od pracowników, zgodnie z ustawą o samorządzie terytorialnym;
- współdziała ze związkami zawodowymi w zakresie uprawnień związków do opiniowania i zatwierdzania;
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów prawa.
6. W wykonywaniu zadań dyrektor współdziała z radą pedagogiczną i radą rodziców, a w szczególności:
- zapewnia bieżący przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi organami przedszkola;
- w przypadku wyrażenia sprzecznych opinii organizuje spotkania negocjacyjne zainteresowanych organów przedszkola.
7. Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności opiekuńczej i wychowawczej oraz za wydawanie przez przedszkole dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją.
8. Dyrektor prowadzi zajęcia dydaktyczne w wymiarze ustalonym dla dyrektora przedszkola.
9. Dyrektor współpracuje z organem prowadzącym i organem nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym ustawą o systemie oświaty i aktami wykonawczymi do tej ustawy.
10. W przedszkolu może być utworzone stanowisko wicedyrektora, o ile dyrektor zgłosi taką potrzebę i uzyska na to zgodę organu prowadzącego placówkę .
Pobierz dane XML Zakres obowiązków dyrektora Przedszkola Nr 3 w Lubsku Drukuj informację Zakres obowiązków dyrektora Przedszkola Nr 3 w Lubsku
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Przedszkole Nr 3 w Lubsku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Małgorzata Krzyszowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-02-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Krzyszowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-02-11 12:33:13 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-02-11 13:01:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-15 15:04:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 17240 raz(y) |